Oh kui palju juttu ja pilte

Proovin teile nüüd kõik ära rääkida alates eelmisest postitusest ehk 2-kuu jagu juttu (edu teile ja mulle!)

Olen hästi palju veetnud aega erinevate sõpradega ning käinud ja näinud. Selle aja sees on ka toimunud väga-väga palju sleepover’eid, mis mulle väga meeldivad!
Tahaksin siinkohal välja tuua ühe suure erinevuse minu Eesti ja siinse elu vahel. Nimelt minule oli algul väga teistmoodi ja uus see, et peaaegu KÕIK inimesed kutsutakse endale koju kui tahetakse tundma õppida või midagi koos teha. Eestis ma never ei olnud väga vaimustuses sellest, et kutsuda inimesi külla ja olin rohkem suhtumisega, et minu territoorium ja ei tundnud väga mugavalt kui keegi (eriti ainult tuttav) mulle külla tuleb aga siin on see vat, et osa kultuurist ma ütleks. Minu hostema seletas mulle seda sellega, et kuna Taanis on kõik nii kallis, siis nt kui meie Eestis tutvudes läheme välja sööma või kinno või kuhu iganes, siis siin tehakse kõike seda sama ainult kodus (hygge). Jällegi see TORE Taani ühiskond!
Aga jah, kui tuleval laupäeval lähen sõbrannadega sushit meisterdama, siis seljataga on ka juba palju toredaid sõpradega koosoldud kokkamis- või hyggeõhtuid kas, siis nende või minu juures (kohanen!!).

Taani noortele ja loomulikult teistele vahetusõpilastele meeldib jubedalt ka pidutseda ning tantsimisest ei saa kellelgi kunagi liialt. Koolipeod on hästi vinged alati ja enamasti ka teemapõhised. Pildilt näete, et novembris nt toimus RAVE-party, mis oli hästi tore ning jõuludel toimus loomulikult jõulupidu. Minu kogemuste põhjal senimaani väga suuri erinevusi Eesti ja Taani pidude vahel pole, juuakse täpselt sama palju ning noored panevad hullu. Aga alati on väga vahva ning inimesed on siin igas olekus suurepärased 🙂

Keskmisel pildil olen tüdruku Annaga, kellega sain sõbraks väga huvitaval viisil. Kuna läheme iga hommik koos samast bussipeatusest kooli, siis olime kooli alguses hakanud üksteisele sõbralikult naeratama ning esimesel koolipeol tantsisime juhuslikult kõrvuti ning kui üksteist nägime, siis kallistasime ja käitusime nagu kaua-kadunud sõbrad.

JÕULUD

Kindlasti üks tähtsamaid aegu taanlaste jaoks. Ja ma saan aru ka miks.
Siinsed jõulud ei vaja isegi lund, et jõulutunne tekiks. Oeh, ma kogesin nii palju uusi traditsioone ning see oli lihtsalt imeline (arvatavasti see aasta tulevad veidi miksitud jõulud mul kodus).

Jõulutraditsioonid läbi minu hostpere ja kogemuste (väga loodan, et midagi ära ei unustanud ja proovin jõulud siin kokkuvõtta):

– Iga nädalavahetus jõuludeni küpsetasime vähemalt kahte sorti jõuluküpsiseid, mis kõik olid suussulavad (piparkooke ei teinud)
– Väga palju jõulumuusika kuulamist
– Iga pühapäev saime hostõdedega hostemalt advendikingituse
– Hostema kinkis mulle tee jõulukalendri (pole vist elus nii palju teed joonud kui siin olles)
– Täiesti crazy tubade dekoreerimine (all ka pilt kui palju dekoratsioone meil oli)
– Iga nädalavahetus filmiõhtu (see meil muidu ka aga jõuluversioon)
– Jõuluküünal, kus on peal loendus jõuludeni ja iga hommik või õhtu põletatakse
– Meisterdasime hostperega küünlaalust, mida nad ka igal aastal teevad
– MARTSIPANIKOMPVEKKIDE tegemine ja no vähemalt siin Fynil tegid seda küll kõik keda ma tean ja see on nii vahva!!
Julefrokost mis otsetõlkes tähendab jõululõunat aga enamasti on see õhtusöök kus oldakse koos ja kui see toimub sõpradega, siis kõik ise kokkavad ja toovad midagi ning korraldatakse nö buffee. Ja kuna jõulusöömast ju ei piisa, siis muidugi on neid julefrokosteid mingi 100 tükki enne päris jõule, et ikka korraliku naha peale saaks talveks 🙂
– Pakkeleg ehk mäng täringutega kus kõik toovad nii palju jõulupakke kui tahavad ning istutakse ringis ja iga kord kui nr 6 saad, siis võid paki võtta, mäng on ajaga ning kui aeg läbi, siis kõik pakid mis võitsid saad endale, tavaliselt kingitakse lihtsalt pudi-padi aga see on jube fun
Juleklip ehk päev kui meisterdatakse jõuluehteid või jõuludega seotud asju
– Toimub väga palju julemarket’eid ehk jõuluturge ja kuna minu saarel Fynil sündis kirjanik H.C.Andersen, siis siin toimus tema nimeline jõuluturg ja see oli väga ilus
– JULEKALENDER ehk jõulusari, igal aastal on uus ning enamus peresid vaatab seda iga päev (kaasaarvatud minu pere, õhtusöögi kõrvale)
– Kuusejaht muidugi ja selle ehtimine
– Jõulusööming
Riselamande ehk kui te risifrutti pudingut teate, siis need on väga sarnased aga originaalasi on muidugi parem ja ka veidi teistsugusem. Siin süüakse seda alati magustoiduna ning suure kausi sisse peidetakse mandel ja kes selle oma kausist leiab saab kingituse (minule õnn seekord ei naeratanud aga sellest pole hullu midagi, sest võitis mu hostisa ja kommi saime ikka kõik)
– Enne kingituste jagamist tantsisime ja laulsime jõulukuuse ümber (nii fun)

Pärast jõule oli lihtsalt selline vaheajast kõike võtmise aeg ehk lihtsalt kodus ja vedelesin jubepalju aga kõik mõnus!
Uut aastat võtsin vastu klassiõe ja tema sõpradega ning see Eesti pidustustest väga ei erinenud.

2. jaanuar käisin oma kahe väga kalli klassiõe Christina ja Karolinega roadtripil Vejle linnas. Meil oli nii lõbus ning kindlasti saime veelgi lähedasemaks selle reisi jooksul. Panen teile siia lihtsalt palju pilte.

Kui sa lõpuni jõudsid, siis vau, aitäh! Nüüd olemegi olevikus, olen käinud koolis juba nädala ning kõik tähtsam on teile kirja pandud 😉

Ma ei taha olla katkine raadio aga oh issand kui tänulik ma ikka iga päev olen, et saan siin olla ja seda kogeda. Ma ei oska oma tänu sõnadessegi panna (polegi võimalik).
Kohe kindlasti on see olnud siiani mu elu ägedam ja põnevam poolaasta ning palju lahedaid asju on veel tulemas!
Aitäh selle võimaluse eest ning proovin teid kõiki, kes te mu blogi loete, oma seiklustega ikka endiselt kursis hoida 😉

Täitsa teie
Anette

 

Lisa kommentaar